Vast-Mobiel integratie

"Hoe werkt dat dan...?"

Vast-Mobiel integratie op de VoipQ Hosted-PBX

Mobiele telefonie wordt bij de VoIP aanbieder ondergebracht. U ontvangt van ons een simkaart voor uw mobiele telefoon. Via de SIM-kaart en het mobiele netwerk staat u dan altijd in verbinding met uw eigen telefoonomgeving. Hierdoor kunt u overal gebruik maken van alle functionaliteiten van uw eigen telefooncentrale.

U kunt ieder type mobiel toestel gebruiken voor deze integratie. In principe heeft u zelfs geen “vast toestel” meer nodig, maar de praktijk leert dat een vast toestel toch vaak nog erg handig is.

Door een mobiel toestel met een vast toestel te combineren is men flexibeler en sneller in communicatie.

Vast-Mobiel integratie op iedere gewenste PBX

De gebruiker is onder één nummer bereikbaar en heeft bovendien de mogelijkheden van een vast toestel, zoals doorverbinden, verkort kiezen en conferentie gesprekken.

Hierdoor neemt de bereikbaarheid toe, is er meer continuïteit in de communicatie en is men mobieler. Dit geeft de klant  de mogelijkheid om nog makkelijker thuis te werken. Efficiëntie ten top!

Doordat men binnen het eigen netwerkt belt, vervallen de kosten voor onderling bellen, ook met andere vestigingen. Dit levert een kostenbesparing op. Daarbij nemen ook de administratieve lasten nog eens af, omdat u maar één factuur ontvangt.

"Zo mooi is techniek..."

Wij werken met een volledige netwerkintegratie op het GSM netwerk. Er is dus geen aparte app nodig op de telefoon om gesprekken te ontvangen, sterker nog er is zelfs geen internet (3G/4G) of smartphone nodig. Alle gesprekken lopen over het GSM netwerk.
Uiteraard bieden wij wel 3G en 4G verbindingen aan en wij werken met twee verschillende mobiele netwerken.

Naast de volledige netwerkintegratie hebben wij er ook voor gekozen om de oplossing zo open mogelijk aan te bieden.
Dit geeft ons de vrijheid om onze Vast-Mobiel oplossing aan te bieden aan zowel onze resellers als onze wholesale klanten. De registratie van een Vast-Mobiel aansluiting kan namelijk op iedere gewenste telefooncentrale: op onze Hosted omgeving, op de eigen omgeving van de wholesale klant, maar ook op de telefooncentrale bij de klant op locatie.

Een koppeling tussen van uw vaste en mobiele telefoon

"Met je mobiel ook vast bellen en nog veel meer."

  1. a)

    Alle gesprekken op uw mobiel
    Alle gesprekken voor zowel vast als mobiel, kunnen via een mobiel lopen. In principe is een vast toestel niet meer nodig.

  2. b)

    Onderling bellen is kosteloos
    Wanneer men belt binnen hetzelfde netwerk zijn er geen kosten.

  3. c)

    Veel functionaliteiten
    Functionaliteiten die de telefooncentrale altijd al aan een vaste telefoon biedt, zijn nu ook mogelijk op de mobiele telefoon, zoals:
    - doorschakelen
    - doorverbinden
    - conferentiegesprek
    - gespreksopname
    - callcenter functie
    - beantwoorden van andere oproepen

  4. d)

    Zelf bepalen…
    Men bepaalt zelf met wat voor nummer men uitbelt, het mobiele nummer, het persoonlijke zakelijke nummer of het bedrijfsnummer.

  5. e)

    Intern verkorte nummers bellen
    Collega’s kunnen gebeld worden op het verkorte interne nummer. Vaak is dat een driecijferig nummer waardoor men eenvoudig en snel collega’s kan bellen.

  1. f)

    Eén voicemail voor vast en mobiel
    Er is één nummer, dus ook één voicemail voor zowel het mobiele als vaste toestel.

  2. g)

    Met welk toestel
    Als het vaste toestel wordt gebeld, gaat het mobiele toestel ook over. U bepaalt zelf met welk toestel u het gesprek aanneemt. Maar één toestel over laten gaan is ook mogelijk.

  3. h)

    Voicemail zelf inrichten
    De voicemail kan op twee manieren worden ingericht:
    - de voicemail wordt als geluidsbestand naar een mailadres gestuurd. - ingesproken berichten worden opgeslagen in de voicemail, zodat deze later via de telefoon kan worden afgeluisterd.

  4. i)

    Bereikbaarheid instellen
    Per telefoonnummer is de bereikbaarheid in te stellen in tijd.
    Bijvoorbeeld binnen kantooruren of ’s-avonds alleen privé.

  5. j)

    Eén contract dus één factuur
    Vast en mobiel vallen onder één abonnement, en dus ontvangt men ook maar één factuur. Hierdoor is er meer zicht en grip op het belgedrag binnen een organisatie.